tel. 81 561 85 10

ul. Przy Stawie 2,
20-067 Lublin
@. sm.snopkowska@wp.pl

Informacje dla mieszkańców » Informacje dla mieszkańców

INFORMACJE DLA MIESZKAŃCÓW:

Informacje podstawowe:
Opłaty czynszowe należy wnosić do ostatniego dnia każdego miesiąca;

  1. Od nieterminowych opłat naliczane będą odsetki za zwłokę;
  2. Przez datę zapłaty uznaje się datę wpływu środków na rachunek  Spółdzielni;
  3. Zgodnie z pkt. 5.2 Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi oraz ustalania opłat za lokale mieszkalne w spółdzielni, nadpłata powstała w wyniku rozliczenia kosztów zużycia zimnej wody, energii elektrycznej oraz centralnego ogrzewania zostaje w pierwszej kolejności zaliczona na poczet bieżących opłat eksploatacyjnych, a w przypadku kiedy użytkownik lokalu zalega z opłatami związanymi z zajmowanym lokalem, cała kwota nadpłaty zostaje zaliczona na pokrycie zadłużenia ciążącego na użytkowniku lokalu;
  4. W przypadku wskazania przez osoby posiadające tytuł prawny do lokalu znajdującego się w zasobach Spółdzielni, innego adresu do korespondencji niż adres lokalu, Spółdzielnia wysyła korespondencję (dot. opłat eksploatacyjnych, zmian wysokości zaliczek i opłat, rozliczania zaliczek i opłat, bieżących spraw technicznych i administracyjnych, faktur, bieżących spraw porządkowych, informacji i komunikatów) na wskazany adres za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innego podmiotu uprawnionego do świadczenia usług pocztowych zwykłym listem. Zgodnie z  $ 5 "Regulaminu doręczania dostarczania korespondencji do Dysponentów lokali", Spółdzielnia pobiera opłaty za doręczanie korespondencji listem zwykłym w wysokości faktycznie poniesionych kosztów;
  5. Zgodnie z Uchwałą nr 1/2012 z dnia 20.01.2012r Zarządu Spółdzielni w przypadku zalegania z opłatą eksploatacyjną (czynszu) za lokal za okres dłuższy niż 3 miesiące, do właściciela zostanie skierowane pismo z określeniem ostatecznego terminu spłaty zadłużenia. W przypadku nieuregulowania zadłużenia w/w terminie zostanie skierowany pozew do właściwego sądu celem wyegzekwowania zaległych należności wobec Spółdzielni.

Elektroniczna Kartoteka Mieszkańca

Spółdzielnia Mieszkaniowa "SNOPKOWSKA" informuje o uruchomieniu systemu elektronicznej kartoteki mieszkańca umożliwiającej za pośrednictwem internetu sprawdzenie:

  1. wysokości naliczenia opłaty za mieszkanie, garaż lub lokal użytkowy za każdy miesiąc;
  2. wysokość aktualnego salda lokalu;
  3. podgląd dokumentów księgowych dotyczących lokalu;

W celu uzyskania dostępu do systemu należy zgłosić się osobiście do biura Spółdzielni ul. Przy Stawie 2 w Lublinie.

Wnioski o uzyskanie dostępu do kartoteki zgłaszane telefonicznie i mailowo nie będą realizowane.

Kampania 20 stopni dla klimatu

SEGREGACJA ODPADÓW

Obowiązki firmy sprzątającej "INPROF"

  • zamiatanie i mycie podestów, posadzek oraz schodów - raz w tygodniu (podesty i posadzki na parterze budynku 2 razy w tygodniu),
  • kompleksowe mycie i sprzątanie wind - raz w tygodniu,
  • mycie drzwi wejściowych do budynku oraz na klatkę schodową - raz w miesiącu,
  • mycie parapetów, balustrad - raz w miesiącu,
  • mycie okien na klatkach schodowych - dwa razy w roku (wiosna, jesień), z wyłączeniem prac wysokościowych,
  • omiatanie pajęczyn w razie potrzeby,
  • mycie poręczy, kaloryferów i skrzynek pocztowych - raz na kwartał,
  • mycie kloszy i lamp - raz w miesiącu,
  • mycie lamperii - raz na kwartał,
  • zamiatanie korytarzy piwnicznych - raz w miesiącu,
  • oraz inne prace związane z utrzymaniem porządku i czystości w budynku.

 

Informacje dotyczące przeprowadzania remontów
http://sm.snopkowska.sitt.pl/data/uploads/rozne/remonty-zasady.pdf

 

 

Klauzula informacyjna

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ SPÓŁDZIELNIĘ MIESZKANIOWĄ „SNOPKOWSKA” W LUBLINIE

Od 25 maja 2018 r. w Polsce stosowane jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119, s. 1), dalej zwane „RODO”. Wobec powyższego Spółdzielnia Mieszkaniowa „Snopkowska” w Lublinie przedstawia następującą informację wymaganą RODO i dotyczącą przetwarzania danych osobowych.

I. Administrator danych osobowych
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Snopkowska”, ul. Przy Stawie 2, 20-067 Lublin, NIP 712-323-95-35,
KRS 0000378890 jest administratorem Państwa danych osobowych. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych proszę kontaktować się z nami pisemnie na adres:
ul. Przy Stawie 2, 20-067 Lublin, drogą elektroniczną na adres e – mail: sm.snopkowska@wp.pl.

II. Organ nadzorczy w zakresie danych osobowych
Organem nadzorczym w zakresie danych osobowych w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli uważasz że przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych narusza przepisy prawa.

III. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
Przetwarzamy dane osobowe osób fizycznych w następujących celach:
a) w celu realizacji statutowej działalności Spółdzielni, realizacji praw i obowiązków statutowych Spółdzielni i jej członków, którym przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego, prawo odrębnej własności lokalu jak i osób nie będących członkami Spółdzielni, którym przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu lub prawo odrębnej własności lokalu, najemcy lokali mieszkalnych lub osób, które zajmują lokale mieszkalne bez przysługującego im tytułu prawnego, oraz innych osób nie będących członkami spółdzielni, posiadających tytuł prawny do lokalu (podstawa prawna: podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c i d RODO; ustawa z dnia 16 września 1983 r. Prawo spółdzielcze oraz ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych);
b) w celu zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych członków Spółdzielni, ich rodzin oraz osób wskazanych w pkt. a powyżej przez zapewnienie prawidłowej eksploatacji i utrzymanie właściwego stanu technicznego zasobów Spółdzielni (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c i d RODO);
c) w celu obsługi nieruchomości, zarządzania i administrowania nieruchomościami (podstawa prawna: ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali oraz ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych);
d) w celu windykacji należności (podstawa prawna: uzasadniony interes Spółdzielni – art. 6 ust. 1 lit. f RODO, przepisy ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych);
e) w celu realizacji umów zawartych z najemcami, dzierżawcami (podstawa prawna: art. 6 ust.1 lit. b RODO);
f) w celu realizacji umów zawartych z kontrahentami (dostawcami produktów i usług) (podstawa prawna: art. 6 ust.1 lit. b RODO);
g) w celu przeprowadzenia postępowania przetargowego dotyczącego np. sprzedaży mieszkania lub złożenia zamówienia na wykonanie określonych robót remontowo-budowlanych (podstawa prawna: art. 6 ust.1 lit. b i c RODO).

IV. Kategorie danych osobowych, które przetwarzamy
Pozyskane dane osobowe przetwarzamy zgodnie z celem ich pozyskania i tylko w niezbędnym zakresie , zgodnie z zasadą adekwatności i minimalizacji. W zależności od charakteru stosunku prawnego przetwarzać możemy następujące kategorie danych osobowych: imię, nazwisko, adres korespondencyjny, adres zameldowania, stan cywilny, numer telefonu, adres e – mail, numer rachunku bankowego; PESEL, numer i seria dowodu osobistego, numer rejestracyjny pojazdu, numer członkowski, numer księgi wieczystej lokalu, wysokość zadeklarowanych i wniesionych udziałów, wysokość wniesionych wkładów, ich rodzaj, jeżeli są to wkłady niepieniężne, zmiany tych danych, datę przyjęcia w poczet członków, datę wypowiedzenia członkostwa i jego ustania, a także inne dane przewidziane w statucie, wizerunek (w zakresie monitoringu wizyjnego stosowanego na terenie Spółdzielni).

V. Odbiorcy danych
Państwa dane osobowe (tylko w niezbędnym zakresie) możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów: urzędy, organy administracji, podmioty, z którymi współpracujemy i przekazujemy dane na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych, dostawcy usług IT, w tym dostawcy oprogramowania, biuro rachunkowe, podmioty świadczące usługi remontowo – budowlane oraz obsługę techniczną, usługi BHP.

VI. Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
Nie przekazujemy Państwa danych poza teren UE oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

VII. Okres przechowywania danych
Zgodnie z art. 13.2.a i 14.2.a RODO informujemy, iż Państwa dane osobowe w celu realizacji praw i obowiązków statutowych przetwarzamy przez okres trwania członkostwa w Spółdzielni lub przez okres trwania umowy zawartej ze Spółdzielnią, okres przedawnienia potencjalnych roszczeń z tytułu członkostwa w Spółdzielni lub zawartych umów, a także okresy przechowywania danych wynikające ze szczególnych przepisów prawa, w tym prawa podatkowego.

VIII. Twoje prawa:
Zgodnie z postanowieniami RODO (w przypadkach prawnie uzasadnionych), przysługuje Państwu:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
c) prawo do usunięcia danych.

Jeżeli Państwa zdaniem nie ma podstaw do tego, abyśmy przetwarzali Państwa dane osobowe, a po naszej stronie nie istnieje obowiązkiem możesz zażądać, abyśmy je usunęli.
d) ograniczenia przetwarzania danych
Możesz zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoich danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Tobą działań, jeżeli Twoim zdaniem mamy nieprawidłowe dane na Twój temat lub przetwarzamy je bezpodstawnie; lub nie chcesz, żebyśmy je usunęli, bo są potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; lub na czas wniesionego przez Państwa sprzeciwu względem przetwarzania danych.
e) prawo do przenoszenia danych
f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
g) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.

W każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych, które przetwarzamy na podstawie Twojej zgody. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.

W celu wykonania swoich praw, żądanie kierować należy drogą listowną pod adres:
ul. Przy Stawie 2, 20-067 Lublin lub drogą elektroniczną na adres e–mail: sm.snopkowska@wp.pl.